Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.
Zadanie 2: węzeł Żukowo (z węzłem) – węzeł Gdańsk Południe (z węzłem).
Projekt i budowa obejmuje w szczególności:
- Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.
- Roboty przygotowawcze.
- Roboty drogowe w zakresie obejmującym:
- budowy odcinka drogi ekspresowej nr S7 długości około 16,1 km zadanie nr 2 wraz z Obwodnicą Żukowa oraz rozbudową węzła Gdańsk Południe,
- budowy węzłów drogowych Żukowo, Lublewo, Gdańsk Południe,
- budowa Miejsca Obsługi Podróżnych Widlino (kat. I) między węzłami Lublewo a Żukowo,
- wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
- przebudowy istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych będących w kolizji z realizowaną drogi ekspresowej,
- budowy systemu odwodnienia drogowego,
- budowy chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo – rowerowych i zatok autobusowych,
- budowy wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych obsługujących przyległy teren wraz ze zjazdami na przyległe działki,
- budowy wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
- wykonania organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Budowę obiektów inżynierskich.
- Budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej.
- Przebudowę cieków wodnych oraz istniejących urządzeń melioracyjnych.
- Wycinkę istniejącej zieleni oraz przeniesienie roślin objętych ochroną.
- Roboty branżowe związane z przebudową kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad i podziemnej.
- Przebudowę infrastruktury kolejowej w tym: urządzeń elektroenergetycznych, urządzeń sterowania ruchem, urządzeń telekomunikacyjnych i sieci trakcyjnej związaną z likwidacją kolizji.
- Wykonanie urządzeń ochrony środowiska.
- Wykonanie wszelkich robót związanych z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli).
- Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i inne.
- Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy, w tym zimowe utrzymanie.
- Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia obwodnicy do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z remontem nawierzchni dróg przekazywanych samorządom po oddaniu obwodnicy do użytkowania i zmianą organizacji ruchu.
- Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.
- Wykonanie wszelkich innych robót i opracowań jakie okażą się niezbędne dla zoptymalizowania i zrealizowania inwestycji.
- Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Projektowane parametry drogi:
Droga ekspresowa – jezdnia główna OMT |
|
Klasa techniczna drogi | S |
Prędkość projektowa | 120 km/h |
Szerokość pasa ruchu | 3,5 m |
Przekrój poprzeczny | 2 x 2 z rezerwą terenu w pasie dzielącym pod budowę trzeciego pasa ruchu |
Szerokość pasa awaryjnego | 2 x 2,50 m |
Szerokość pasa dzielącego | 12,0 m (w tym opaski 2 x 0,50 m) docelowo 5 m (w tym opaski 2 x 0,50 m) |
Szerokość pobocza gruntowego | 2 x 0,75 m |
Skrajnia pionowa | min. 5,0 m |
Szerokość w liniach rozgraniczających | min. 40 m |
Droga klasy GP – jezdnia główna Obwodnicy Żukowa | |
Klasa techniczna drogi | GP |
Prędkość projektowa | 100 km/h |
Szerokość pasa ruchu | 3,5 m |
Przekrój poprzeczny | 1 x 2 na odcinku Lniska – węzeł Żukowo 2 x 2 na odcinku węzeł Żukowo - Glincz |
Szerokość pasa dzielącego | 5,0 m (w tym opaski 2 x 0,50 m) |
Szerokość pobocza gruntowego | 2 x 0,75 m |
Skrajnia pionowa | min. 4,7 m |
Szerokość w liniach rozgraniczających | min. 30 m na odcinku Lniska – węzeł Żukowo |